Spotify z nowym rekordem

2020 rok z pewnością przejdzie do historii. Pandemia koronawirusa zmieniła życia wielu z nas, a przy tym doprowadziła do sporych zmian na rynku internetowym. W tym roku ogromnym powodzeniem cieszą się kasyna internetowe oferujące jednoręki bandyta owoce, TikTok, Zoom czy serwisy streamingowe. Właśnie jeden z nich, Spotify ogłosiło kolejny rekord.

Setki milionów ze Spotify!

Na niedawnej konferencji dyrektor Spotify poinformował, że platforma do słuchania muzyki po raz pierwszy w historii przekroczyła liczbę 300 mln aktywnych użytkowników. To niezwykle dynamiczny skok, albowiem jeszcze 3 lata temu było to “tylko” 150 mln. Blisko połowa z aktualnych użytkowników, czyli w okolicach 144 mln skorzystała bądź nadal korzysta z konta premium. W przeciwieństwie do standardowego konta zapewnia ono dostęp do muzyki bez reklam, utwory i playlisty offline. 

Według oficjalnych informacji tylko w tym roku serwis ten pod względem ilości aktywnych słuchaczy wzrósł aż o 29% w stosunku do 2019! Związane jest to nie tylko z pandemią koronawirusa, lecz i aktywnym zaangażowaniem firmy na nowych rynkach. W tym roku Spotify pojawiło się między innymi w Indiach i Rosji, gdzie pobiło rekordy popularności. Platforma stała się na tyle dominatorem na rynku, że zarówno Amazon Music jak i Apple Music mają łącznie o wiele mniej płatnych subskrybentów usługi!  Z pewnością najważniejszą wiadomością dla marki jest to, że równie dynamicznie zwiększa się liczba osób płacących za usługę. W ten oto sposób firma będzie w stanie choć częściowo nadrobić straty, których doznała w ostatnich kwartałach. Mimo dynamicznego rozwoju Spotify jest niestety na minusie. 

Dowiedzieliśmy się również, że w niektórych krajach serwis zwiększył wysokość miesięcznych opłat. Do tej pory w Belgii, Szwajcarii, Kolumbii, Peru, Boliwii i Ekwadorze ceny wzrosły o około 13%. Wiele na to wskazuje, że również i w naszym kraju może nastąpić podwyżka cen. Na całe szczęście przy takim samym stosunku może ona wynieść jedynie od 3 do 4 złotych, co raczej dla przeciętnego słuchacza nie będzie problemem. 

Kontrowersje z artystami

Ponieważ Spotify jest gigantem rynkowym, może sobie zdecydowanie na wiele pozwolić. Już teraz mówi się o tym, że wielu większych czy mniejszych artystów dostaje bardzo niskie stawki za odtwarzanie ich utworów w serwisie. W związku z tym mogą całkiem sporo tracić na tym, że ktoś bardziej będzie preferował słuchanie ich muzyki na Spotify niż z płyt CD. Spotify niedawno wzbudziło kolejną kontrowersję. Serwis bowiem ma zamiar stosować specjalny system poleceń. Artyści w zamian za częstsze promowanie ich muzyki na platformie, będą otrzymywali niższe wynagrodzenie. System ten ponoć znajduje się w fazie testów. Naszym zdaniem będzie on podwójnym zagrożeniem. Po pierwsze, artyści będą jeszcze mniej zarabiać na swoich utworach: zarówno ci, którzy zgodzili się na promocję, jak i ci, których utworów będzie mniej na playlistach. Drugim zagrożeniem będzie to, że wiele utworów może nam zostać od tej pory podsyłanych do sprawdzenia nie pod względem naszego gustu muzycznego, preferencji, lecz samej reklamy. Po prostu będziemy częściej spotykać się z twórczością tych artystów czy wytwórni, które zgodziły się na nowy system. Nie dziwi nas zatem fakt, że coraz więcej osób zaczyna otwarcie krytykować Spotify. Tego typu zmiany nie muszą wcale wyjść na dobre temu serwisowi. Mamy zatem nadzieję, że nowy system nie zostanie wprowadzony, a Spotify znajdzie inny sposób na dzielenie się zyskami z artystami. 

0 / 5. Ocen: 0

Darmowe bonusy legalnych bukmacherów Bonus bez depozytu 29 PLN (kod: BETONLINE) – www.sts.pl
600 PLN bez ryzyka (kod: BETONLINE) – www.betfan.pl
Zakład bez ryzyka 550 PLN (kod: KOD550) – www.betclic.pl

Zakłady bukmacherskie

Back to top button